سیستم شستشو و کالیبراسیون تماما اتوماتیک سنسور : pH

سیستم UNICAL از به روز ترین سیستم های شستشو و کالیبراسیون می باشد که با قابلیت عملکرد سه گانه اندازه گیری ، شستشو و کالیبراسیون همزمان سنسور pH ، بدون توقف در فرآیند، سنسور را از حالت Process خارج کرده و بلافاصله وارد محفظه Fitting می کند، سپس مراحل شستشو و کالیبراسیون آغاز می گردد.پس از اتمام مراحل ، مجددا سنسور را از حالت service خارج کرده و بدون هیچگونه تداخلی آن را جهت انجام اندازه گیری مجدد پارامتر pH، داخل process قرار می دهد.لازم به ذکر است تمامی مراحل بصورت تماما اتوماتیک انجام می گردد

تمیز کردن – کالیبراسیون – حفاظت

  • تمیز کردن

اتصالات نگه دارنده سنسور (Fitting) ، سنسور را به موقعیت Service منتقل می کند و با خیال راحت فرآیند را حتی تحت فشار بسیار بالا مسدود می کند. در فواصل زمانی متغیر، سیستم cCare حسگر را در داخل محفظه کالیبراسیون به ‌طور کامل شستشو داده و تمیز میکند. بسته به نیاز فرآیند، مایعات تمیز کننده و شستشو می تواند آب، مواد شیمیایی برای جلوگیری از رسوبات سنگین یا سایر حلال ها باشد.

  • کالیبراسیون

پس از تمیز کردن، سنسور در فواصل زمانی تعیین شده توسط کاربر با استفاده از کالیبراسیون یک یا دو نقطه ، کالیبره می شود. برای این منظور، سیستم به طور متوالی محلول های بافر را به داخل محفظه کالیبراسیون اتصالات جمع شونده پمپ می کند. فرستنده مقادیر اندازه گیری شده را با مقادیر pH محلول های بافر مقایسه می کند و در صورت لزوم انحرافات را تنظیم می کند.

  • حفاظت

تمیز کردن و کالیبراسیون منظم ، نه تنها کیفیت مقادیر اندازه گیری شده را بهبود می بخشد، بلکه به طور قابل توجهی طول عمر سنسورهای pH را افزایش می دهد. در مورد محیط های تهاجمی یا ساینده و دماهای بالا، cCare همچنین می تواند اندازه گیری های کوتاه مدتی را انجام دهد که در آن سنسور فقط به طور موقت در محیط فرآیند غوطه ور می شود و در غیر این صورت در الکترولیت مناسب ، حسگر در محفظه کالیبراسیون باقی می ماند.